Cilvēki steidz ceļot un atklāt jaunus galamērķus! – veiksmīgi noslēgusies izstāde “Balttour 2025”


9. februārī Ķīpsalā noslēdzās 31. starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour 2025”. Apmeklētāji ar patiesu aizrautību iepazina Latvijas tūrisma objektus, maršrutus un aktīvās atpūtas iespējas, izdevīgi iegādājās ārzemju ceļojumus, kā arī baudīja gastronomiskus labumus un aizraujošas aktivitātes. Gaisā virmoja satikšanās prieks!

Baltijas lielākajā tūrisma izstādē “Balttour 2025” piedalījās 310 uzņēmumi no 27 valstīm, un to trīs dienu laikā apmeklēja vairāk nekā 20 000 interesentu, no kuriem 5000 bija tūrisma profesionāļi.

“Balttour” ne tikai iepazīstināja ar jaunumiem tūrisma nozarē, bet arī piedāvāja klātienē satikties ar nozares ekspertiem. Profesionāļiem tā bija platforma, kur redzēties ar kolēģiem un apmainīties ar informāciju par jaunākajām tendencēm, savukārt ceļotājiem – iepazīties ar ceļojumu konsultantiem, saņemt personalizētus ieteikumus un noskaidrot svarīgo, plānojot atpūtu. Tiešais kontakts padara “Balttour” par vērtīgu vietu gan jaunu darījumu slēgšanai, gan iedvesmas gūšanai.

“Izstāde “Balttour” attīstās kā stratēģiska tikšanās vieta, kur nozares profesionāļi stiprina sadarbību, attīsta projektus un veido jaunus kontaktus. To apliecina arī lielais nozarē strādājošo apmeklētāju skaits izstādē, kas radīja dinamisku un produktīvu vidi, sekmējot jaunas idejas un partnerības. Izstādes fokuss arvien vairāk virzās uz profesionāļiem un darījumu aktivitātes veicināšanu – saturs tiek veidots ne tikai lai iepazīstinātu ar piedāvājumu klientiem, bet arī lai nodrošinātu mērķtiecīgu biznesa sadarbību veidošanu,” uzsver Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidents Ēriks Lingebērziņš.

Jau ienākot pa Izstāžu centra durvīm, “Balttour” apmeklētājus sagaidīja Rīgas lidostas RIX ekspozīcija, kurā varēja uzzināt par daudziem lidostas pakalpojumiem, kā arī par īpašu cenu iegādāties ātrās drošības pārbaudes “RIX Fast Track” kuponus un privilēģiju karti “RIX Club”.

Latvijas vadošie tūroperatori un populārākās aģentūras, tostarp “Tez Tour”, “Novatours”, “Nikos Travel”, “Interlux Travel”, “Alsvets, “Estravel” un daudzi citi, izstādes apmeklētājiem bija sagatavojuši jaunu ceļojumu programmas, tajā skaitā uz Ķīnu, Brazīliju, Kalabriju, Indiju, Gambiju un citiem aizraujošiem galamērķiem.

““Baltour” atkal pierādīja, ka cilvēku ceļotgriba ir spēcīga un iespējas – plašas. Trīs dienas izstāžu hallē Ķīpsalā virmoja piedzīvojumu gars, jo apmeklētājiem bija iespēja iepazīt un plānot ceļojumus uz populāriem un eksotiskiem galamērķiem visā pasaulē. No Eiropas kalnu virsotnēm līdz siltajiem dienvidu reģioniem – ikviens varēja atrast sev interesantu piedāvājumu,” stāsta “Balttour” projektu vadītājs Gints Ozoliņš.

Jauni galamērķi un iedvesmojoši piedāvājumi

Dienviditālijas dārgakmens – Kalabrija – izstādē tika prezentēts kā jauns galamērķis un uzreiz piesaistīja lielu ceļotāju interesi ar savu unikālo dabu, kulināriju un luksusa atpūtas iespējām. Indijas nacionālajā kopstendā varēja sajust šīs valsts bagāto kultūras mantojumu un iepazīties ar daudzveidīgiem ceļojumu maršrutiem. Savukārt Ķīna, kas izstādē bija pārstāvēta ar plašāko ekspozīciju, priecēja apmeklētājus ar aizraujošiem kultūras pasākumiem, tostarp tradicionālo Lauvas deju, cīņas mākslas demonstrācijām un citiem ievērojamiem šoviem, kas sniedza dziļāku ieskatu valsts bagātajā kultūrā un vēsturē.
Ziemas sporta cienītāji ar interesi pētīja Tatru kalnu slēpošanas piedāvājumus, savukārt Gruzijas ekspozīcijas apmeklētāji varēja iepazīt šīs viesmīlīgās valsts virtuvi un tradīcijas. Moldovas stends izcēlās ar vīna degustācijām un informāciju par pasaulē lielākajiem pazemes vīna pagrabiem, piesaistot gan vīnziņu, gan ceļotāju interesi.

Baltijas valstu atpūtas piedāvājumi
Latvija, Lietuva un Igaunija pārsteidza ar daudzveidīgiem spa un kūrorta atpūtas piedāvājumiem – no jūras piekrastes relaksācijas līdz ārstnieciskām minerālūdens procedūrām. Izstādes apmeklētāji varēja iepazīt un iegādāties īpaši izdevīgus piedāvājumus no tādiem atpūtas kompleksiem kā “Hotel Jūrmala Spa”, “Baltic Beach Hotel & Spa”, “Eglės sanatorija”, “Värska Spa”, “Fra Mare Thalasso Spa” u. c. Turklāt dabas mīļotājiem bija iespēja atklāt jaunas pastaigu takas, skatu torņus un maršrutus aktīvai atpūtai, bet kultūras cienītājiem – vēsturiskās muižas, pilis un muzejus. Neiztrūka arī autentisku garšu piedzīvojumi – interesenti varēja iepazīt Baltijas valstu gastronomiskā tūrisma maršrutus un nogaršot vietējos amatnieku un mājražotāju labumus.

Ceļotāju stāsti

Līdztekus tūrisma piedāvājumiem izstādē norisinājās daudzveidīga pasākumu programma. Ceļotāji un piedzīvojumu meklētāji uz “Balttour” Galvenās skatuves dalījās ar saviem piedzīvojumiem, iedvesmojot klātesošos jauniem ceļojumiem un atklājumiem. Stāstnieku vidū bija reklāmists Ēriks Stendzenieks, TV personība Kristīne Garklāva, tūrisma eksperts Juris Smaļinskis, publiciste Sarmīte Kolāte, tūrisma ziņu portālu direktors Aivars Mackevičs, “Ceļot bez robežām” producents Ivars Cīrulis u. c.

Gada cilvēks tūrismā
Izstādē “Balttour” pasniedza Latvijas tūrisma nozares balvu “Gada cilvēks tūrismā”. Šogad balvu kategorijā “Par ievērojamu ieguldījumu viesmīlības attīstībā” saņēma “Gemoss” īpašniece Ieva Treija, bet pēc ilgāka pārtraukuma atgriezusies arī nominācija “Uzņēmējs / vadītājs transporta nozarē”, kurā balvu ieguva “Sixt Baltija un Somija” vadītājs Arnis Jaudzems. Kategorijā “Uzņēmējs / vadītājs naktsmītņu biznesā” balvu saņēma “Monika Centrum Hotel” vadītājs Ruslans Jamčinskis, savukārt par labāko tūrisma aģentūru un tūroperatoru vadītāju atzīta “Atlantic Travel” valdes priekšsēdētāja Jūlija Rimļina. “Tūrisma informācijas centra vadītāja” titulu ieguva Bauskas novada tūrisma informācijas centra vadītāja Inese Turkupole-Zilpure, bet nominācijā “Uzņēmējs / vadītājs restorānu biznesā” balvu piešķīra “Lido” valdes priekšsēdētājai Ritai Auziņai. Kopumā šogad balvas tika pasniegtas sešās kategorijās, un kopš pirmās apbalvošanas tūrisma izstādē “Balttour 2004” jau ir godināts 131 tūrisma nozares pārstāvis.

Pasākumi profesionāļiem

Ķīpsalā norisinājās arī kontaktbirža ienākošā tūrisma profesionāļiem, kas šogad vēl vairāk akcentēja darījumu aktivitātes veicināšanu un nozares profesionāļu sadarbības stiprināšanu. Pasākumu organizēja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) sadarbībā ar nacionālo aviosabiedrību “airBaltic” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. Šogad tā pulcēja rekordlielu dalībnieku skaitu – vairāk nekā 40 ārvalstu tūrisma operatoru aktīvi iepazinās ar Latvijas tūrisma piedāvājumu, radot jaunas sadarbības un darījumu iespējas.
Izstādes dienās nozares speciālistiem bija iespēja piedalīties arī citos notikumos, piemēram, digitālā satura mārketinga aģentūras "Notre" organizētajā seminārā “Digitālā viesmīlība 2025”, konferencē “Tūrisms Baltijā: attīstības virzieni un perspektīvas globālo izaicinājumu kontekstā”, ko organizēja biznesa augstskola “Turība”, Vidzemes Augstskola sadarbībā ar Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociāciju (ALTA).

Uz tikšanos “Balttour 2026”!
Nākamā starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour 2026” notiks no 6. līdz 8. februārim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.

Izstādi-gadatirgu “Balttour” organizē Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA), norisi nodrošina Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

Vairāk par izstādi: www.balttour.lv

Seko līdzi jaunumiem sociālajos tīklos: www.facebook.com/balttour un www.instagram.com/balttour/

1986611062_14546.jpg
1361844409_14546.jpg
374884241_14546.jpg
1284725867_14546.jpg
760770595_14546.jpg
252370024_14546.jpg
75302504_14546.jpg
480612964_14546.jpg
1893969508_14546.jpg
2140039737_14546.jpg
47297720_14546.jpg
1999535903_14546.jpg
1719408627_14546.jpg
1813436198_14546.jpg
591392848_14546.jpg
1467091570_14546.jpg
1496918371_14546.jpg
137231773_14546.jpg
1818829538_14546.jpg
2115937747_14546.jpg
1931937434_14546.jpg
558259352_14546.jpg
1961100975_14546.jpg
42245836_14546.jpg
1714888342_14546.jpg
342028545_14546.jpg
69366282_14546.jpg
71920291_14546.jpg