ATSKATS UZ 2018. GADA “BALTTOUR” FORUMU

31. janvārī viesnīcā “Grand Hotel Kempinski Riga” norisinājās “Balttour 2018” biznesa forums, kuru apmeklēja 178 speciālisti no uzņemošā un izejošā tūrisma aģentūrām, viesnīcām un izmitināšanas pakalpojumu uzņēmumiem, kā arī nozares autoritātes un mācībspēki.

Baltijā nozīmīgākās tūrisma izstādes “Balttour 2018” ievadpasākumu – biznesa forumu nozares profesionāļiem – atklāja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava: ““Balttour” forumā diskutējam par aktuālām nozares lietām un tendencēm, kā arī dalāmies ar informāciju par aktuāliem pētījumiem. Šogad gan izstāde, gan forums notiek īpaši pozitīvā gaisotnē – uz kopējā tūrisma izaugsmes fona, jo tikko publiskotie “Eurostat” dati liecina, ka Latvija ir starp tām valstīm, kurām tūrisma izaugsmes rādītāji ir bijuši vieni no visaugstākajiem. Mēs varam lepoties ar to, bet, protams, vienmēr paliek jautājums – vai mēs varam darīt vēl vairāk, vēl labāk?”

Latvijas tūrisma uzņēmumu attīstības tendences
Foruma iesākumā biznesa augstskolas “Turība” asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs, SIA “Balticvision Riga” izpilddirektors Ēriks Lingebērziņš nozares profesionāļus iepazīstināja ar pērnā gada nogalē veiktā pētījuma “Latvijas tūrisma uzņēmumu attīstības tendences jeb kā būt soli priekšā gudrajam klientam?” rezultātiem. Ē. Lingebērziņš izklāstīja un analizēja iegūtos datus, akcentējot jautājumus: Kādi esam digitalizācijas laikmetā? Par ko domājam un uz kurieni virzāmies? Vai esam atvērti attīstībai? Vai esam gatavi pilnveidoties? Tūrisma aģentūru un operatoru speciālistiem pētījuma rezultāti sniedza iespēju ieraudzīt sevi no malas un saprast sava uzņēmuma vietu tirgū.

Lejupielādēt prezentāciju.

Digitālās vides jaunākās iespējas tūrismā
Biznesa foruma tematiskajā sadaļā “Digitālā mārketinga posmi tūrisma klientu piesaistīšanai un viņu turpmākās uzvedības vadība” nozares profesionāļi saņēma praktiski noderīgus padomus ikdienas darbam digitālajā vidē.

“Infinitum” digitālā mārketinga stratēģis Kristiāns Patmalnieks soli pa solim izgāja cauri pircēju ceļam – pircēja un zīmola saskarsmes punktiem pirms un pēc lēmuma pieņemšanas. Viņš akcentēja lēmumu veidošanās tuneli un sniedza padomus, kā nepazaudēt potenciālo klientu. “Infinitum” pakalpojumu vadītājs un Google Analytics speciālists Jānis Birģelis stāstīja, cik nozīmīga ir savas auditorijas izpratne, tās vajadzību un interešu apzināšanās, kā arī – kā to visu izmantot, lai sasniegtu vēlamos rezultātus. Kā tūrista (pircēja) ceļš izskatās no AdWords puses, izklāstīja “Digital Journey” vadītājs un AdWords speciālists Juris Baltačs. Viņš klausītājus iepazīstināja ar četrām tūrista ceļa fāzēm – sapņošanu, plānošanu, pirkšanu un atcerēšanos, kā arī atklāja, kas katrā no fāzēm klientam ir vajadzīgs un kā uzņēmums to var sniegt. Savukārt “Infinitum” Satura mārketinga nodaļas vadītāja un “Digital Journey” satura mārketinga trenere Elīna Jurkāne atklāja būtiskāko par satura stratēģisko vadību. Viņa norādīja, kāds saturs jāpasniedz dažādās ieinteresētības stadijās esošiem cilvēkiem, kā arī iepazīstināja ar pieciem ceļotāju tipiem, kas noderēs komunikācijā ar topošajiem klientiem.



“airBaltic” jaunumi
Arī šogad tika turpināta lieliska tradīcija – foruma noslēgumā aviokompānijas “airBaltic” tirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs Sanda Teihmane prezentēja jaunos galamērķus. 2018. gadā “airBaltic” piedāvās lidojumus uz Lisabonu, Bordo, Sočiem, Malagu, Splitu, Gdaņsku un Kaļiņingradu. S. Teihmane klātesošos iepazīstināja arī ar vairākiem īpašiem viesiem – Francijas tūrisma attīstības aģentūras “Atout France” pārstāvniecības Skandināvijā, Somijā un Baltijas valstīs vadītāju Benuā Šolē (Benoît Chollet), “SOCHI DMC Travel-Center” vadītāju Timuru Rasuļjevu, slēpošanas kūrorta “Roza Hutor” direktora vietnieku starptautiskās sadarbības un tūrisma jautājumos Sergeju Hvorostjaniju, kā arī ar nacionālās tūrisma aģentūras “Turismo de Portugal” pārstāvniecības Skandināvijas valstīs un Somijā vadītāju Oto Oliveiru (Oto Oliveira).

“Balttour 2018” biznesa forums šogad notika jaunās piecu zvaigžņu viesnīcas “Grand Hotel Kempinski Riga” konferenču zālē kā viens no pirmajiem pasākumiem, turklāt līdz šim nebijušā zāles izkārtojumā.

Izstādi-gadatirgu “Balttour” un tūrisma biznesa forumu rīkoja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un norisi nodrošināja Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1. Forums notika sadarbībā ar Latvijas labākajiem tūrisma speciālistiem, Latvijas investīciju un attīstības aģentūras veidoto zīmolu “Magnetic Latvia”, digitālā mārketinga apmācību centru “Digital Journey”, biznesa augstskolas “Turība” Tūrisma pētniecības centru un viesnīcu “Grand Hotel Kempinski Riga”.



LEKTORI

Elīna Jurkāne, “Infinitum” Satura mārketinga nodaļas vadītāja un “Digital Journey” satura mārketinga trenere

“Infinitum 8” Satura mārketinga nodaļas vadītāja un “Digital Journey” satura mārketinga trenere Elīna vada satura mārketinga komandu, kurā ir 30 autori, kas raksta 10 dažādās valodās, tostarp somu, franču un japāņu. Vidēji mēnesī tiek uzrakstīti 1150 satura materiālu visdažādākajām jomām, sākot no tūrisma līdz pat jurisprudencei un medicīnai. Elīna ir vadījusi apmācības vairākiem starptautiskiem uzņēmumiem par efektīva digitālā satura pamatprincipiem. Elīnas blogus un padomus publiski atzīst kopš 2013. gada, kad Elīna bija viena no 3 autoriem (http://www.winwithwow.lv/), ko mediji iekļāva 2013. gada vērtīgāko blogu sarakstā. Blogošana šobrīd ir atlikta malā, bet raksti tiek veidoti tādiem medijiem kā “Dienas Bizness”, “iBizness”, “7 Guru”.

TĒMAS:
- Ceļotāju sociālo tīklu izmantošanas tendences 2017. gadā
- Latvijas satura mārketinga tendences 2017. gadā (balstīts uz vairāk nekā 150 uzņēmumu pieredzi)
- Ko ņemt vērā 2018. gadā un praktiski padomi, veidojot satura mārketingu tūrismā. TOP 5 kļūdas un TOP 5 iespējas


Juris Baltačs, AdWords speciālists un “Digital Journey” vadītājs

Trīs gadus strādājis aģentūrā “Infinitum” kā Google AdWords speciālists, bet šobrīd ir “Digital Journey” vadītājs. Ir pieredze darbā ar AdWords kontiem, kuru budžets ir 500 000 USD mēnesī.

TĒMAS:
- “AdWords rīku izmantošana, lai sasniegtu jaunus klientus, kā arī pārliecinātu sasniegtos par pirkuma veikšanu un saglabātu attiecības ar tiem, kas pirkumu jau ir veikuši”
- “Pieejamie reklāmas formāti un mērķauditorijas atlases iespējas”
- “AdWords rīki klientu sasniegšanai gan Latvijā, gan ārpus tās”


Jānis Birģelis, “Infinitum” Google Analytics speciālists un “Infinitum” pakalpojumu vadītājs

“Google” sertificēts Analytics treneris ar sešu gadu pieredzi darbā ar Google Analytics. Vienīgais Baltijā, kurš ārpus “Google” ir tiesīgs pārstāvēt Google 360 suite produktu. Google 360 suite ir lielo uzņēmumu datu analītikas risinājums, kura gada cena ir 150 000 USD.

TĒMAS:
- Pieejamā informācija par auditoriju un tās izmantošana savā labā
- Mājaslapas apmeklētāju vērtību noteikšana
- Mājaslapu izmantošanas tendences Latvijā 2017. gadā



Kristiāns Patmalnieks, “Infinitum” digitālā mārketinga stratēģis

Kristiāns ir “Infinitum” vecākais stratēģis. Uzkrājis piecu gadu pieredzi aģentūrā, vadot gan lokālus, gan Eiropas līmeņa zīmolus. Guvis plašu pieredzi, strādājot ar tādām industrijām kā e-komercija, finanses, medicīna, tūrisms un B2B. Nodarbojas ar digitālo kanālu stratēģisko plānošanu un projektu vadību.

Ēriks Lingebērziņš, biznesa augstskolas “Turība” asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs, SIA “Balticvision Riga” izpilddirektors

Ēriks Lingebērziņš tūrisma nozarē strādā jau 16 gadus, turklāt pēdējos sešus kā „Baltic Vision Riga” izpilddirektors. Paralēli darbam uzņēmējdarbībā Ēriks strādā arī biznesa augstskolā “Turība” – viņš ir asociētais profesors un Tūrisma pētniecības centra vadītājs. 2017. gadā iznāca viņa monogrāfija “Tūrisma uzņēmuma vadīšana kultūras atšķirību kontekstā”.


TĒMA:
- Latvijas tūrisma operatoru un aģentūru darbības pētījuma “Latvijas tūrisma uzņēmumu attīstības tendences jeb kā būt soli priekšā gudrajam klientam?” rezultāti un secinājumi


Sanda Teihmane, „airBaltic” tirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs

Ar lielu aizrautību Sanda pārstāv lidsabiedrību „airBaltic” jau vairāk nekā 10 gadus. Savulaik pieredzi un izturību darbā ar klientiem ieguva tieši „airBaltic” lidostas biļešu birojā, kur pasažieri bieži ir vissteidzīgākie. Šobrīd rūpējas par „airBaltic” pārdošanas rezultātiem un sadarbību ar tūrisma aģentūrām 12 valstīs, tajā skaitā arī Latvijā.

TĒMA:
- Lidsabiedrība “airBaltic” nākamajā gadā turpinās izaugsmi, klientiem piedāvājot jaunus tiešos lidojumus no Rīgas uz Lisabonu, Bordo, Sočiem un Malagu, kā arī Splitu, Gdaņsku un Kaļiņingradu


MODERATORS:

Aigars Smiltāns, „MEET Rīga” direktors

Aigaram ir vairāk nekā 15 gadu pieredze tūrisma nozarē, strādājot lielākajās Latvijas tūrisma firmās un attīstot „MEET RĪGA” zīmolu. Ilggadēja pieredze mārketingā un reklāmas jomā, darbojoties gan starptautiskajās reklāmas aģentūrās, gan kā neatkarīgajam konsultantam. Aktīvs Latvijas darījumu tūrisma nozares popularizētājs – vēstnesis Eiropā.




Organizatori

alta logo bt1 logo

Sadarbībā ar

airbaltic