LAT
RUS
ENG

“Balttour 2019”: ceļotgribētāji priekšroku dod eksotiskiem galamērķiem!

3. februārī Ķīpsalā noslēdzās 26. starptautiskā izstāde-gadatirgus “Balttour 2019”. Ceļotgribētāji varēja iepazīt Latvijas novadu jaunākos tūrisma piedāvājumus, baudīt gastronomiskus gardumus, izveidot savus brīvdienu maršrutus un piedalīties aizraujošās aktivitātēs, kā arī iegādāties izdevīgus ceļojumus uz galamērķiem teju 200 valstīs.

“Es lepojos ar valsti, kurā dzīvoju un kuru bieži apceļoju. Latvija ir unikāla un spēj pievilkt arvien vairāk tūristus kā īsts magnēts – pērn Latvijā bija lielākais tūristu skaita un nakšņojumu pieaugums Eiropā. Tūrisma nozare ir ļoti nozīmīga Latvijas tautsaimniecībai, jo sniedz vairāk nekā 4 % ieguldījumu valsts IKP. Savukārt izstāde “Balttour” ir nozares nozīmīgākais ikgadējais pasākums, kas šo gadu laikā ir sekmējis Latvijas tūrisma nozares izaugsmi,” izstādes oficiālajā atklāšanā 1. februārī norādīja Latvijas Republikas ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro.

“Balttour 2019” tematiskajās hallēs pulcējās 870 tūrisma uzņēmumu un to pārstāvji no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Turcijas, Slovākijas, Polijas, Itālijas, Ungārijas, pat Ēģiptes, Kubas, Seišelu salām, Indonēzijas un citām valstīm. Vēl kuplākā skaitā nekā iepriekšējos gados izstādē piedalījās dalībnieki no Lietuvas un Igaunijas. Pēc neilga pārtraukuma izstādē atgriezās Gruzijas ekspozīcija. Iepazīt daudzveidīgo tūrisma piedāvājumu izstādē bija ieradušies 28 050 interesentu, no kuriem vairāk nekā 5700 bija nozares profesionāļu.

“Šīs bija trīs aktīvas dienas nozares pārstāvjiem un apmeklētājiem! Interesentu pulks liecina, ka ceļošana joprojām ir aktuāla un izdevīgākos piedāvājumus var atrast tieši Ķīpsalā. Cilvēciskais kontakts starp klientu un pakalpojuma sniedzēju izstādē ne tikai ļauj atrast vispiemērotāko tūrisma produktu, bet arī palīdz izprast nozares aktualitātes un tendences. Arī Latvijas halle bija informatīvi bagāta, tur varēja rast labu un strukturētu informāciju, kā pavadīt brīvdienas,” stāsta Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidente Inga Kavaca.

Populārāki kļūst eksotiskie ceļojumi
Ceļojumu izpārdošana izstādē “Balttour 2019” noritēja ļoti aktīvi. Īpašo piedāvājumu klāsts bija plašs un daudzveidīgs, tāpēc apmeklētāji vienuviet varēja iepazīties ar dažādu tūrisma aģentūru un operatoru piedāvājumiem, lai atrastu izdevīgāko ceļojumu uz kāroto galamērķi. Izstādē piedalījās gan jau labi zināmie tūrisma operatori un aģentūras kā “Tez Tour”, “Novatours”, “Kidy Tour”, “Alida Tours”, “Mouzenidis”, “Begonija”, gan Latvijas tirgū jaunākie tūroperatori – “Itaka” un “TUI”.

“Izstāde “Balttour” bija kārtējais veiksmīgais pasākums, turklāt tika uzstādīts rekords – pārdevām vairāk ceļojumu nekā citos gados, par ko ļoti priecājamies,” stāsta tūrisma aģentūras “Estravel Latvia” vadītāja Anta Jokste. “Daudz vairāk nekā iepriekš cilvēkus interesēja tālie galamērķi, piemēram, Madagaskara, Maurīcija, Seišelu salas, kā arī kruīza ceļojumi pa Karību jūru, Vidusjūru un pat Aļasku. Savukārt tradicionālie galamērķi vairāk interesē ģimenēm ar bērniem un darba kolektīviem,” norāda “Estravel Latvia” vadītāja, kura šogad no izstādes organizatoriem saņēma atzinību par uzņēmuma stabilām vērtībām.

Arī tūrisma aģentūras “365 brīvdienas” direktore Liene Pelše apstiprina – apmeklētājiem bija liela interese par tālajiem galamērķiem, un kā eksotiskākos viņa min Maldīvu salas, Tanzāniju un Zanzibāru. “Kā ik gadu, bijām sarūpējuši labus piedāvājumus, tāpēc nāca klienti, kas pie mums bija iegādājušies ceļojumus jau iepriekš. Bija klienti, kuri zināja, uz kurieni vēlas ceļot, taču daudzi interesējās par piedāvājumiem un cenām, nosaucot vien konkrētu mēnesi. Nemainīgi populārs galamērķis ir Turcija, turklāt daļa klientu papildus izvēlas vēl citu galamērķi pavasara vai rudens ceļojumiem.”

“Ja apmeklētājs ir nolēmis ceļot, viņš dodas pie vairākiem stendiem, meklējot izdevīgāko piedāvājumu, tā tas izstādē vienmēr ir bijis,” par “Balttour 2019” apmeklētāju paradumiem stāsta tūroperatora “Alida Tūrs” vadītājs Juris Cīrulis. “Alida Tūrs” piedāvājumā populārākie galamērķi ir Turcija un Grieķijas salas, un tie arī šogad visvairāk interesēja izstādes apmeklētājus.

Ar saistošu ekspozīciju ārzemju hallē un aizraujošiem priekšnesumiem uz “Balttour” skatuves izstādē piedalījās arī Indonēzija. Indonēziešu tradicionālās dejas iekustināja ne vienu vien klātesošo! “Šis ir jau otrais gads, kad Indonēzijas vēstniecība piedalās izstādē “Balttour”, kas ir viena no lielākajām tūrisma izstādēm Baltijas reģionā. Izstāde ir efektīvs veids, kā Latvijas iedzīvotājiem reklamēt Indonēzijas tūrisma piedāvājumu, un mēs ceram nākotnē sagaidīt vairāk latviešu tūristus,” stāsta Indonēzijas vēstnieks Latvijā Radens Bagas Hapsoro (rezidē Stokholmā).

Par aktuālajiem drošības un apdrošināšanās jautājumiem informēja Latvijas Republikas Ārlietu ministrijas un Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes pārstāvji. Nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” izstādē prezentēja jaunākos galamērķus, to skaitā arī Dublinu. Tam par godu izstādi apmeklēja lidsabiedrības izpilddirektors Martins Gauss, Īrijas vēstnieks Latvijā Šeimuss Makeinguss un citas amatpersonas.

Latviešu tūrists kļuvis mērķtiecīgāks
Tematiskajā hallē “Apceļo Latviju!” sevi prezentēja dalībnieki no visiem Latvijas novadiem – Zemgales, Latgales, Vidzemes un Kurzemes. Pašmāju tūrisma speciālisti pārsteidza apmeklētājus ar vilinošiem piedāvājumiem atpūtai tepat Latvijā un prezentēja gan daudzus jaunus maršrutus un apskates objektus, gan informēja par dažādiem pasākumiem un aktīvās atpūtas piedāvājumiem. Ikviens “Balttour 2019” apmeklētājs varēja iesaistīties aizraujošās aktivitātēs!

Alsungas novada ekspozīcijā visi, kas vēlējās, varēja pielaikot suitu drānas, Pāvilostas novadā – varēja iejusties zvejnieku ādā un ar 3D briļļu palīdzību doties nēģu un reņģu zvejā, Turaidas muzejrezervāta darbinieki apmeklētājiem piedāvāja pārbaudīt zināšanas un uzspēlēt spēli “Kļūsti par fogtu Turaidā!”, Lielplatones muižas restaurētās veļas mājas “Vešūzis” veļas gludinātājas sniedza ieskatu senajā arodā, Kokneses ekspozīcijā varēja izmēģināt prasmes rakstīšanā ar tintes spalvu, bet sadarbības projekts “Vidzemes pieturvietas” aicināja iepazīt Raunai, Smiltenei, Apei un Alūksnei raksturīgās garšas. Trīs dienu laikā interesantas nodarbes varēja atrast kā lieli, tā mazi apmeklētāji!

Pirmo reizi izstādē piedalījās par mazo hipiju dēvētā Pope – ciems Ventspils novadā, kas aicināja apmeklēt Popes muižu, kur filmēta slavenā izēšanās epizode filmā “Vella kalpi”, un festivālu “Vārti”, kā arī piedāvāja aristokrātiskos un jautros “PO PIŠ” krekliņus.

“Izstāde “Balttour” ar katru gadu arvien vairāk ļauj miksēt tradicionālo ar moderno. Apkārt skan priekšnesumi un notiek garšīgas degustācijas, bet no izstādes ar virtuālo tūru palīdzību ir iespējams pārcelties uz dažādām Latvijas vietām,” stāsta Zemgales Plānošanas reģiona Uzņēmējdarbības attīstības speciāliste Mairita Pauliņa. Turklāt pēdējo gadu tendence rāda, ka apmeklētāju uzdotie jautājumi kļūst arvien konkrētāki. Vislielākā interese bija par 2019. gada tūrisma jaunumiem un pasākumiem, aktīvās atpūtas un nakšņošanas iespējām, kā arī par aktivitātēm bērniem. M. Pauliņa piebilst: “Jēkabpils pilsēta un Krustpils novads novēroja, ka vajadzība pēc informācijas taustāmā veidā ir nedaudz samazinājusies. Šis fakts tiek skaidrots ar to, ka tūristam interesējoša informācija ir bez maksas pieejama elektroniskā veidā.” Starp citu, Zemgales Plānošanas reģions saņēma organizatoru atzinību par plašāko reģiona pārstāvniecību.

Preiļu un Riebiņu novada Tūrisma informācijas centra vadītāja Iveta Šņepste apstiprina: “Apmeklētāji nāca ar mērķi braukt uz Latgali. Jau pagājušajā gadā pamanījām, ka apmeklētāji daudz mazāk ņem bukletus, bet vairāk iztaujā. Viņus interesē konkrēti apskates objekti, interesenti jau izstādē rezervēja ekskursijas, prasīja tūrisma objektu adreses, un mēs kopā veidojām labākos maršrutus. Salīdzinot ar citiem gadiem, apmeklētāji informāciju meklēja mērķtiecīgi, viņus nebija jāpierunā braukt ciemos uz tālo Latgali. Īpaši liela interese šogad bija par jauno mākslas galeriju “Moto & Metal NESTER CUSTOM”, taču joprojām aktuālas ir tradicionālās Latgales vērtības – podi un ezeri,” min I. Šņepste.

Jūrmalas tūrisma informācijas centra speciāliste Madara Zahare stāsta, ka atsaucība izstādē bija ļoti liela: “Apmeklētājiem īpaši patika dzīvās priedes podiņos, kas papildināja mūsu ekspozīciju. Cilvēkiem tas uzreiz radīja asociācijas ar Jūrmalas priežu mežiem.” Interesenti aktīvi piedalījās spēlē “Iepazīsti Jūrmalu”, kas aicināja iepazīt dažādu objektu atrašanās vietas pilsētā, kā arī izmantoja virtuālās brilles nebijušu sajūtu gūšanai. M. Zahare min, ka visvairāk apmeklētāji interesējās par tūrisma jaunumiem Jūrmalā un plānotajiem pasākumiem: “Novērojām, ka šogad cilvēki daudz vairāk vēlējās aprunāties ar mums, nevis tikai ņemt bukletus, par ko mums ir liels prieks!”

Siguldas attīstības aģentūras direktore Laura Skrodele norāda – ja dalība citu valstu tūrisma izstādēs ir rūpīgi jāapdomā, tad “Balttour” apmeklētāju skaits un rezultāti vilties neliek: “Mūsu galvenais mērķis izstādē ir satikt tūrisma partnerus, slēgt līgumus, virzīt biznesu un zīmolu. Dalībniekiem izstādē ir jābūt radošiem un spilgtiem, un jāatceras, ka izstāde ir daļa no pilsētas aktivitātēm gada griezumā, tāpēc jāparūpējas par saistošu piedāvājumu. Sigulda ir viens no lielākajiem aktīvās atpūtas galamērķiem Baltijā. Mēs diemžēl nevaram Ķīpsalas hallē piedāvāt apmeklētājiem lēkt ar gumiju vai izbraukt ar zērgli, taču mazās aktivitātes, piemēram, elektroriteni, mēs varam atvest un labprāt piedāvājam izmēģināt.”

Vidzemes tūrisma asociācijas valdes priekšsēdētājs Raitis Sijāts stāsta, ka apmeklētājiem bija liela interese par izstādē pārstāvētajām pašvaldībām un to sagatavotajiem piedāvājumiem: “Apmeklētāji nāca ar specifiskiem jautājumiem un vēlējās savā īpašumā iegūt vecā dzelzceļa kartes, kā arī Latvijas un Igaunijas kartes. Tradicionāli bija interese par Piebalgas porcelānu, jaunajiem maršrutiem novadā un gaidāmajiem pasākumiem. Pozitīvas atsauksmes saņēmām par izstādes organizatoru atzinību ilgtspējīgākajam un ekoloģiskākajam tūrisma projektam “Green Railway” jeb “Zaļais dzelzceļš”.”

Līdzās novadu stendiem darbojās arī lauku labumu un amatnieku tirdziņš, kurā varēja iegādāties skaistas un gardas Latvijā ražotas lietas – gan maizi, sieru, speķi, konfektes un vīnu, gan māla traukus, aksesuārus un apģērbu.

“Gada cilvēks tūrismā 2018”
Tradicionāli izstādē “Balttour” sveic pērnā gada izcilākos Latvijas tūrisma nozares profesionāļus – “Gada cilvēks tūrismā 2018” laureātus. Absolūto titulu saņēma Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.

Balvas saņēma vēl seši tūrisma profesionāļi – “AccorHotels Rīga” ģenerālmenedžeris Valdis Vanadziņš, “Baltic Travel Group” vadītājs Vladislavs Korjagins, Liepājas Tūrisma informācijas biroja vadītāja Inta Šoriņa, “Riga This Week” žurnālists Rodions Šehovcovs, “Resto-Rātors” vadītājs Viktors Ravdive un pirmais Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Aivars Kalniņš.

Skatuves programma
Trīs dienu laikā uz “Balttour 2019” skatuves uzstājās talanti no visas Latvijas: “Ziņģes brāļi”, “Sunnyville”, “Meteņi”, “Ogas”, “Skaņava”, “TRE”, “Stiprās sievas”, “Tev un man” un daudzi citi. Aizraujošas demonstrācijas sarūpēja Igaunijas zinātnes centrs “AHHAA”, savukārt pārstāvji no Indonēzijas klātesošos aicināja baudīt nacionālo deju priekšnesumu un apmeklēt eksotisko valsti.

Biznesa forums tūrisma profesionāļiem
Divas dienas pirms izstādes, 30. janvārī, viesnīcas “Wellton Riverside SPA Hotel” konferenču zālē norisinājās “Balttour 2019” biznesa forums, kuru apmeklēja 145 speciālisti no uzņemošā un izejošā tūrisma aģentūrām, viesnīcām un izmitināšanas pakalpojumu uzņēmumiem, kā arī citi nozares speciālisti. Forumu atklāja Latvijas Republikas Ekonomikas ministrijas Nozaru politikas departamenta direktors Gatis Silovs.

Foruma iesākumā biznesa augstskolas “Turība” asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs, SIA “Balticvision Riga” izpilddirektors Ēriks Lingebērziņš nozares profesionāļus iepazīstināja ar jaunākā pētījuma “Latvijas lielo pilsētu iedzīvotāju ceļošanas paradumi Latvijā un vispārējās iekšzemes tūrisma tendences” rezultātiem. Par tūrisma mārketinga digitalizācijas izaicinājumiem un tendencēm informēja digitālā mārketinga aģentūras “Infinitum” speciālisti, bet par klientu finanšu uzticamības pārvaldību zināšanas sniedza “Kredītinformācijas birojs”. Sociālo mediju guru Artūrs Mednis īpaši forumam sagatavoja aizraujošu lekciju par mileniāļiem, ko prezentēja digitālā satura mārketinga aģentūras “New Black” eksperte Kristīne Rasnača. Savukārt noslēgumā aviokompānijas “airBaltic” tirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs Sanda Teihmane foruma dalībniekiem atklāja 2019. gada jaunos galamērķus.

Tiekamies “Balttour 2020”!
27. starptautiskā tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour 2020” notiks no 31. janvāra līdz 2. februārim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.

Vairāk par izstādi: www.balttour.lv
Seko līdzi jaunumiem sociālajos tīklos: www.facebook.com/balttour

Izstādi-gadatirgu “Balttour” rīko Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un norisi nodrošina Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.










Galerija





„Balttour” iesaka



Deutsch-Baltische Handelskammer in Estland, Lettland, Litauen

Partnerviesnīcas


Kontakti jautājumiem par:

Piedalīšanos izstādē Publisko informāciju Sadarbību ar ārvalstu struktūrām Izstādes zīmolvedību Servisu Medijiem